Що відбувається з шинами після використання?
Шини не можна вивозити на сміттєзвалища. Існує декілька можливостей утилізації відпрацьованих шин, в багатьох країнах шини переробляють. В різних країнах по-різному підходять до переробки.
Переробкою займаються імпортери та виробники | Бельгія, Чеська Республіка, Фінляндія, Франція, Греція, Угорщина, Норвегія, Голландія, Польща, Португалія, Румунія, Іспанія та Швеція |
Виробники сплачують окремий податок, а переробкою займається держава | Данія, Латвія та Словаччина |
Кожен оператор сам вирішує, як здійснювати переробку в межах встановлених законодавством параметрів | Австрія, Німеччина, Ірландія, Швейцарія та Велика Британія |
Подаруйте своїм зношеним шина нове життя
Старі шини теж мають свою цінність — внаслідок переробки їх життя продовжується в інших різноманітних формах. Ваші старі шини можуть продовжувати служити вам як в'язальна речовина в асфальті під вашими новенькими шинами Hakkapeliitta або захищати ваш дім від шуму автомагістралі у вигляді протишумового екрану.
Запитайте ділера шин про переробку!
Життєвий цикл шини
Під життєвим циклом розуміють різні етапи, які проходить товар від виробництва та використання до зняття з експлуатації, тобто від сировини до відходів. Життєвий цикл шини розпочинається із каучукового дерева, яке росте у південній півкулі, наприклад, в Індонезії або Таїланді. Цей життєвий цикл включає виробництво сировини та продуктів, зберігання та багато етапів транспортування. Фактично життєвий цикл шини закінчується, наприклад, коли вона подрібнюється і використовується у земляних роботах. Життєвий цикл шини можна умовно поділити на чотири частини:
- Закупівля та виробництво вторинних продуктів таких, як сировина та енергія.
- Виробництво шин
- Використання шин
- Утилізація вживаних шин
Найбільш негативний вплив на навколишнє середовище шини створюють на етапі використання. Найбільш важливим фактором такого впливу під час використання є споживання палива. Споживання шин можна скоротити за рахунок зменшення ваги та опору коченню, що призведе до зменшення викидів випускних газів і утворення парникових газів. Втім, найбільш суттєвим фактором, який впливає на рівень викидів випускних газів є стиль водіння. Економне водіння дозволяє на 10–20% зменшити споживання палива.