Обслуговування акумуляторів
Догляд за акумулятором
Нажаль, на акумулятор звертають увагу тільки тоді, коли транспортний засіб більше не заводиться. Переважно акумулятори не потребують частого догляду, але термін їх служби можна подовжити завдяки зберіганню у чистоті та контролю рівня рідини через певні проміжки часу.
Термін служби та експлуатаційні якості акумуляторної батареї в значній мірі залежать від правильного і регулярного технічного обслуговування. Для безвідмовної та тривалої роботи акумуляторної батареї необхідно тримати її в чистоті, періодично (через кожні 4 тис. км пробігу автомобіля) перевіряти рівень та густину електроліту, стежити за даними вольтметра. Крім того, на працездатність акумуляторної батареї впливає надійність та ефективність всіх систем електрообладнання автомобіля. Необхідно стежити за роботою генератора та реле-регулятора, натягом приводного ременя, надійністю комутаційної апаратури. Порушення з'єднання або окислювання виводів призводять до спаду напруги в ланцюзі, збільшення опору, а отже, до швидкого розрядження акумуляторної батареї. Необхідно дотримуватись балансу електроенергії, не допускати установки додаткових енергоємних пристроїв, що спричиняють систематичне недозарядження акумуляторної батареї. Знижений рівень електроліту та тривале перебування акумуляторної батареї у розрядженому або не повністю зарядженому стані призводять до сульфатації пластин. Незначна сульфатація пластин може бути усунута відновним заряджанням акумуляторної батареї, в іншому випадку вона підлягає заміні. Поверхня батареї повинна бути чистою. Вентиляційні отвори в пробках повинні пропускати газ, що виділяється. При витіканні електроліту на поверхню акумуляторної батареї, її необхідно протерти сухим ганчір’ям, змоченим в нашатирному спирті або 10%-ом розчині кальцинованої соди, промити чистою водою і насухо протерти. Виводи і внутрішню поверхню стартерних наконечників та дротів на «масу» слід промити нашатирним спиртом, зачистити дрібною шліфувальною шкуркою, щільно надягти наконечники і туго затягти стяжні болти. Зовнішню поверхню виводів та наконечників треба змастити тонким шаром технічного вазеліну. Необхідно вчасно усувати причини, що ускладнюють запуск двигуна, і не допускати глибокого розрядження акумуляторних батарей. Якщо батарея з якихось причин розрядилася понад норму, її треба зняти з автомобіля і поставити на підзарядку.
Догляд за акумулятором, що тимчасово не експлуатується
Знятий з автомобіля акумулятор потрібно зберігати у сухому та прохолодному місці, але не вище кімнатної температури. При цьому знятий акумулятор все ж таки потрібно повністю заряджати приблизно раз на півроку, щоб його за необхідності можна було встановити на автомобіль. Заміна старого акумулятора на новий відбувається шляхом обережного від’єднання від старого акумулятора спочатку дроту заземлення (негативний полюс), а потім дроту струму (позитивний полюс). Перед тим, як продовжити роботи, потрібно перевірити, чи не торкаються дроти полюсів акумулятора. Після цього кріплення акумулятора відкручують, дотримуючись усіх запобіжних заходів, і старий акумулятор знімають зі свого місця. Якщо, незважаючи на вжиті заходи безпеки, проллється електроліт, то місця його потрапляння промивають великою кількістю води. Перш ніж встановити та надійно закріпити новий акумулятор, його напругу потрібно перевірити. Коли акумулятор встановлено, до його полюсів потрібно прикрутити дроти: спочатку дріт струму, а потім – дріт заземлення. Нарешті поворотом ключа у замку запалювання переконайтеся, що акумулятор у робочому стані.