Обслуговування амортизаторів

Функція амортизаторів

В усіх системах підвіски автомобілів потрібна ступінчаста амортизація для зменшення коливань, а якісна амортизація досягається за допомогою спеціальних засобів. Поряд із зменшенням коливань, завданням амортизаторів є також утримування коліс на дорозі та нівелювання ударів, спрямованих на кузов автомобіля. Несправність амортизаторів безпосередньо впливає на нерівномірне зношення шин, а також спричиняє пошкодження деталей вихлопної труби і підвіски. Отже, правильно встановлені та ефективно діючі амортизатори можуть заощадити ваші гроші. І навпаки, пошкоджений і дефектний амортизатор – це пряма загроза безпечній їзді, оскільки шина не триматиметься нормально на дорозі, що також негативно впливає і на якість гальмування. Деталі гальм може бути пошкоджено, а на поворотах також підвищується ризик з'їзду з дорожнього полотна. Ускладнюється також і початок руху автомобіля.

Як визначити, що амортизатор час міняти?

Ваш автомобіль занадто чутливо реагує на напрям руху і легко сходить з нього, шини стираються нерівномірно і при візуальному огляді можна помітити підтьоки? Підвіска прогинається до кінця при їзді по нерівній дорозі, керування автомобілем ускладнено? Якщо це все вам знайоме і ви відчуваєте, що автомобіль при старті підстрибує не від радості, то нарешті настав час міняти амортизатор... Можете протестувати амортизатори і під час їзди шляхом незначного пригальмовування. Якщо хитання кузова автомобіля посилюється, то амортизатори час міняти. Якщо ж вказані вище ознаки у вашого автомобіля майже чи зовсім не помітні, все одно є підстава через кожні 20 000 кілометрів пробігу перевірити амортизатори. Якщо ваш автомобіль часто сильно перевантажено і ви використовуєте причіп або автопричіп-трейлер, то вам слід приділити особливу увагу стану амортизаторів.

Принцип роботи амортизаторів 

Амортизатори бувають однотрубні і двотрубні. Однотрубні – це газові амортизатори, а двотрубні – масляні та газомасляні амортизатори. Завданням амортизатора є запобігання зайвому коливанню підвіски, за рахунок зменшення кінетичної енергії коливання. У масляних амортизаторах це досягається завдяки протіканню масла через тонкі канали. Двотрубний амортизатор уповільнює пружинисті коливання в обох напрямках, оскільки в каналах плунжерів є клапани, завдяки яким масло тече вгору і вниз по різних каналах. Ефективність роботи амортизатора суттєво впливає на характеристики автомобіля, м'яке демпфування здається приємним, але при цьому автомобілем важче керувати. Водночас машиною керувати буде легше при жорсткішому регулюванні амортизаторів, але при цьому втрачається певний комфорт від їзди.