Що відбувається з шинами після використання?

Шини не можна вивозити на сміттєзвалища. Існує декілька можливостей утилізації відпрацьованих шин, в багатьох країнах шини переробляють. В різних країнах по-різному підходять до переробки.

Переробкою займаються імпортери та виробники

Бельгія, Чеська Республіка, Фінляндія, Франція, Греція, Угорщина, Норвегія, Голландія, Польща, Португалія, Румунія, Іспанія та Швеція

Виробники сплачують окремий податок, а переробкою займається держава

Данія, Латвія та Словаччина

Кожен оператор сам вирішує, як здійснювати переробку в межах встановлених законодавством параметрів

Австрія, Німеччина, Ірландія, Швейцарія та Велика Британія

Подаруйте своїм зношеним шина нове життя

Старі шини теж мають свою цінність — внаслідок переробки їх життя продовжується в інших різноманітних формах. Ваші старі шини можуть продовжувати служити вам як в'язальна речовина в асфальті під вашими новенькими шинами Hakkapeliitta або захищати ваш дім від шуму автомагістралі у вигляді протишумового екрану.

Запитайте ділера шин про переробку!

Життєвий цикл шини

Під життєвим циклом розуміють різні етапи, які проходить товар від виробництва та використання до зняття з експлуатації, тобто від сировини до відходів. Життєвий цикл шини розпочинається із каучукового дерева, яке росте у південній півкулі, наприклад, в Індонезії або Таїланді. Цей життєвий цикл включає виробництво сировини та продуктів, зберігання та багато етапів транспортування. Фактично життєвий цикл шини закінчується, наприклад, коли вона подрібнюється і використовується у земляних роботах. Життєвий цикл шини можна умовно поділити на чотири частини:

  1. Закупівля та виробництво вторинних продуктів таких, як сировина та енергія.
  2. Виробництво шин
  3. Використання шин
  4. Утилізація вживаних шин

Найбільш негативний вплив на навколишнє середовище шини створюють на етапі використання. Найбільш важливим фактором такого впливу під час використання є споживання палива. Споживання шин можна скоротити за рахунок зменшення ваги та опору коченню, що призведе до зменшення викидів випускних газів і утворення парникових газів. Втім, найбільш суттєвим фактором, який впливає на рівень викидів випускних газів є стиль водіння. Економне водіння дозволяє на 10–20% зменшити споживання палива.